Kjøpsvilkår

Alminnelige salgs- og leveringsbetingelser

1. Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester/produkter fra ErgoShop.no til forbrukere. Kjøpsvilkårene utgjør, sammen med din bestilling bekreftet gjennom ordrebekreftelsen, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.


2. Priser

Prisene på sidene er i norske kroner (NOK) og vist både eksklusiv og inklusiv MVA 25%. Prisene gjelder kun i Norge.

Det tas forbehold for utgåtte eller utsolgte varer og prisendringer i nettbutikken. Vi forbeholder oss retten til å avvise innkomne ordrer dersom innkjøpspris og fraktutgifter overstiger salgsprisen.
 


3. Transport

Fraktkostnad er fra kroner 79,- ekskl. MVA. (kun for bestillinger innen Norge).

Leveringstiden er 2-5 virkedager, dersom varen er på lager. Dersom den ikke er på lager, forventes levering innen 4-6 virkedager. Hvis leveringstiden er lengre enn dette, vil du bli kontaktet.

GLS har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 350,- i tillegg til ordinære fraktkostnader.


4. Betaling

Bedrifter: Vi sender en faktura som standard med 8 dagers betalingsfrist. Det er også mulig å velge å betale med kredittkort eller bankoverføring. Ved forsinket betaling belastes gjeldende forsinkelsesrente. Kunden vil bli belastet med et purregebyr på kr. 50,- ved skriftlig purring fra ErgoShop AS

Private: Det skal betales med kredittkort eller bankoverførsel 

På www.ergoshop.no kan du betale med Visa og MasterCard. Vi tar ikke betalt for bruk av kredittkort.


BANK

Nordea Bank Abp, filial i Norge, Essendrops gate 7, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo
Kontonr: 6075 05 73153
IBAN: NO2660750573153

Ved tilfeller hvor et nyetablert firma som ikke har handlet hos oss før bestiller varer forbeholder vi oss retten til å henvende oss til dere angående forhåndsbetaling.

 

Reservasjon av beløp

Betaler du med internasjonalt betalingskort, bl.a. VISA og Mastercard, beløpet reserveres umiddelbart.

Pengene er reservert på kortet eller kontoen din frem til:

  • Vi hever beløpet når vi sender varen, eller
  • Inntil pengene frigjøres etter avtale med din kortutsteder.

Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort fra din kortutsteder. Det er individuelt med de enkelte kortutstedere hvilke utløpsperioder det er for beløpsreservasjoner.


5. Ordrebekreftelse

Systemet sender automatisk en ordrebekreftelse til din e-postadresse. Vi anbefaler at du tar vare på denne e-posten.


6. Angrerett (gjelder ikke kommersielle kjøp)

Som privat forbruker har du alltid en 14-dagers angrerett på ErgoShop.no.

Dette betyr at hvis du kjøper et produkt, har du rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager. Angreretten trer i kraft fra datoen du mottok produktet.

Fristen betyr at du har 14 dager fra mottakelse til å varsle oss om at du vil angre på kjøpet ditt. Du kan gjøre dette ved å sende en e-post til post@ergoshop.no

Du kan ikke kansellere kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidig.

Dersom en vare må returneres skal den være innpakket i originalemballasjen, og alle manualer og tilbehør må vedlegges. I tillegg skal produktet og emballasjen være forsvarlig pakket før det sendes til oss.

Mottar vi produktet i skadet emballasje vil vi ta betalt 20% av dens verdi. Vi godtar ikke pakker som sendes i oppkrav.

Angreretten kan bare utnyttes dersom varen returneres i samme stand og mengde. Retten bortfaller hvis du bruker produktet på en måte som åpenbart reduserer salgsverdien. Når du returnerer varen må du betale porto for å sende produktet tilbake.

Det er viktig å returnere alle varer som sporbar pakke (Norgespakke / PostNord Parcel), slik at pakken er forsikret i tilfelle den skulle gå tapt.

Du skal alltid sende pakken med levering på dør, siden pakker uten levering på dør eller til avhenting i pakkeshop ikke bliver plukket opp.

Hvis du sender pakken som pakketype EGENEMBALLERET, blir den ikke levert til adressen vår. Den vil i stedet havne på nærmeste postkontor / hentested og vil ikke bli hentet av oss. Pakken returneres til deg med en ekstra fraktkostnad, som du må betale når du henter pakken.


Pakken returneres til:

ErgoShop AS
Kirkesvingen 3
3180 Nykirke

Dette er ikke en besøksadresse, men det er mulig å levere returprodukter personlig på adressen.

MERK! Angreretten gjelder ikke for skreddersydde varer hvis produksjon eller tilpasning allerede har startet. Produksjon eller tilpasning begynner når ordren er mottatt og gjelder derfor ikke.


Produkter for gratis test:

Sendes tilbake til oss eller leverandør i samme stand som de ble mottatt i. De skal være pakket i originalemballasje inkl. alle deler og manualer.

Med mindre produktet og emballasjen ikke er som da den ble sendt, forbeholder vi oss retten til å kreve min. 20% av varens verdi (produktet må ikke bli skadet eller bli behandlet på en slik måte, at den ikke kan selges). Når et prøv gratis produkt returneres må du betale porto for å sende produktet tilbake.

Har du lånt trådløse produkter, skal du huske å legge ved den lille minnepinnen (også kalt dongle) som følger med produktet.

Det er viktig å returnere alle varer som sporbar pakke (Norgespakke / PostNord Parcel), slik at pakken er forsikret i tilfelle den skulle gå tapt.  Du skal alltid sende pakken med levering på dør, siden pakker uten levering på dør eller til avhenting i pakkeshop ikke bliver plukket opp.

Hvis du sender pakken som pakketype EGENEMBALLERET, blir den ikke levert til adressen vår. Den vil i stedet havne på nærmeste postkontor / hentested og vil ikke bli hentet av oss.

Pakken returneres til deg med en ekstra fraktkostnad, som du må betale når du henter pakken.

Vi tar ikke imot returpakker med 'mottaker betaler'. Husk vennligst å ta vare på deres kvittering for sendingen til oss, for din egen dokumentasjon.

Du kan avbryte ved å nekte å godta dette eller sende produktet tilbake, men kun etter avtale.

For å lette ekspedisjonen, vil vi be deg om å kontakte oss på 97731333 eller post@ergoshop.no før du sender noe tilbake. Når du har mottatt produktet har du selv ansvaret for tyveri, brann eller lignende.

Dersom du angrer på kjøpet, refunderes kjøpesummen for produktet. Dette gjøres ved en overføring til din bankkonto når vi mottar den returnerte varen og bekrefter at den oppfyller kravene for tilbaketrekning.

Det er ikke et krav men ekspedisjonen går raskere dersom alle detaljer følger med pakken - for eksempel kopi av ordrebekreftelse, registreringsnummer og kontonummer på bankkonto som refusjon kan være kopier av noen tidligere korrespondanse, etc.

Emballasjen på ergonomiske produkter er en betydelig andel av varens verdi og mangel på originalemballasje gjør at salgsverdien svekkes og at returretten ikke kan utnyttes.

I tillegg skal emballasjen ikke være skadet.

 


7. Reklamasjonsrett

www.ergoshop.no følger kjøpsloven ved salg av alle sine varer. Garantien gjelder om en vare, tross normal bruk, skulle gå i stykker. Kvittering skal fremvises ved garantikrav. Ved eventuell tvist følger vi Forbrukerombudets beslutning.

Du kontakter Ergoshop på telefon 97731333 eller post@ergoshop.no før du returnerer produktet.

Alle elementer må returneres med alle deler, manualer, etc.

Når du returnerer produktet, skal du vennligst gi en beskrivelse av feilen.

Vi godtar ikke pakker sendt som "mottaker betaler".


8. Garanti

Ergoshop garanterer varene mot fabrikasjonsfeil i samme tidsrom som varene er garantert fra produsentens garantibestemmelser


9. Mangler

Ved mangler på de solgte varer som forelå på leveringstidspunktet, som ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, har ErgoShop ubetinget rett til, for egen kostnad, å rette mangelen eller foreta omlevering.

Etter levering skal kunden så snart det er mulig foreta en undersøkelse av de leverte varene. Mangler må rapporteres til Ergoshop skriftlig innen 1-2 virkedager etter varemottak.

Når ErgoShop foretar retting eller omlevering kan ikke kjøperen gjøre ytterligere misligholdebeføyelser gjeldende. Ved ønske om bytte av feilbestilte varer plikter kunden først å kontakte ErgoShop.

Ved eventuell retur plikter kunden å følge ErgoShop særskilte returbetingelser som utleveres sammen med alminnelige salgsbetingelser. Det understrekes at eventuelle utgifter til frakt i forbindelse med reklamasjon eller retur må dekkes av kunden. Feil og mangler må fremsettes uten ugrunnet opphold.


10. Forbehold

Det tas forbehold om utgåtte varer og trykkfeil i prislisten.